kickisvardag

Alla inlägg under september 2013

Av Kicki - 22 september 2013 12:24

God Eftermiddag Kära Vänner!


Som rubriken till detta inlägg säger så blir familjen större. Som ni vet sedan tidigare inlägg blir jag ju mormor igen för sjätte gången i skiftet februari/mars.


En annan väldigt glädjande nyhet är att min man ska bli farfar i januari.


 

Kolla vilken fin mage hon har Elin   

Fotot är taget i Barcelona, de har precis varit där på semester i en vecka.


Jag ser fram emot de nya medlemmarna i familjen och hoppas att graviditeter och förlossningar går bra för dem båda.


 


         

Fotona tog jag i tisdags eftermiddag. Visst är det fina sommarblomster på sista fotot, helt otroligt att de är så vackra fortfarande trots att vi kommit in i september.


Igår var vi till Elgiganten och köpte oss en tvättmaskin. Det funkar ju bra att gå till tvättstugan men känns ändå skönt att ha en egen i badrummet för ibland behöver man kanske tvätta akut och det är kanske inte ledigt i tvättstugan precis då.


Det blev i alla fall en Matsui, en 5 kg's maskin. De var demoexemplaret som stod ute i butiken så vi fick den billigare. 1790:- ville de ha och det tyckte vi var ett bra pris.


Nu håller jag på och tvättar sängkläder och ska ta mig en kopp kaffe.


Ha en fin söndag.

Av Kicki - 15 september 2013 14:00

Idag är det söndag och det är Kyrkoval. Jag kan dock ärligt säga att jag "skiter högaktningsfullt" i att gå och rösta. Jag väntar till nästa år då det är riksdagsvalet. Känns som att det är mer viktigt att rösta då än nu.


Snart ska jag åka till jobbet. Jobbar från 15.30 idag till 21.30 ett helt ok pass tycker jag. Igår hade jag delad tur och det är något jobbigare. Först jobbar man 7-12 och sen 16.30-21.30, timmarna som är däremellan hinner jag ju åka hem men man sitter ju bara och kollar på klockan i princip hela tiden och undrar om det är dags att åka till jobbet igen. Vore nästan bättre att jobba nonstop från 7 till 21.30 Man får ju inte betalt för timmarna mellan 12-16.30


Stegräknartävlingen fortsätter och jag är nu uppe i omkring 60 tusen steg. Beställde en klänning häromdagen som jag tänkte ha på mig när vi ska till Åre och Wallmans. Kanske köper jag mig nya skor också om jag hittar några som är snygga och bekväma. Lite bling bling från Glitter kan det nog bli. Måste ju dit och handla av min fd arbetskompis Hanna som precis fått anställning där :)


Tog och städade kaninburen häromdagen och det tar ju sin lilla tid för det är ju en ganska stor en. Den störtsta som Djurmagazinet hade i sitt sortiment, 160cm lång, men Frissa är ju en fullstor Vädurskanin så hon behöver det utrymmet. Glad och nöjd sover hon just nu i sin bur. Vid löning ska vi åka till Foderbua och köpa en ny säck med pellets till henne. Hon älskar verkligen dessa pellets och en säck på 20 kg kostar lite drygt 200:-. Vi köpte en i juni och den är inte helt tom så jag har räknat med att 4 säckar per år räcker. Dessutom får hon ju färskt hö, sallad, gurka, morötter och äpplen ibland.


 

Ha en fin söndag.


Av Kicki - 8 september 2013 15:29

Idag är ingen vanlig dag för det är Pappas födelsedag Hurra Hurra Hurra   


 

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN   


Nästa år hoppas jag att vi kan fira födelsedagar tillsammans för då har vi flera viktiga födelsedagar i familjen.


Pappa 75, Mamma 70, KG 65, Jag 50, Mickan 30 och Cornelia 10 :) Hoppas vi kan ha storkalas då.....Vi fyller ju trots allt 300 år tillsammans då :)


Idag har jag i alla fall skurat badrummet så nu är det rent och fräsht där. Igår blev köket städat. I morgon är det dags för jobb igen men bara 2 dagar och sen har jag ledigt 2 dagar för att jobba helg.


Har börjat gå igenom papper här hemma för att hjälpa gubben med att fylla i och ansöka om pension eftersom det är dags för det i januari. Då blir han hemma på heltid och kan pyssla med sitt pistolskytte och sin handladdning precis när han vill och jag jobbar vidare på min då fasta tjänst :)


Har i alla haft en riktig bonntur när det gäller arbete nu. Det är ju absolut ingen lätt sak att få ett fast jobb, oftast är det kortare vikariat som finns men eftersom jag uppenbarlien gjort bra ifrån mig på jobbet så fick jag fast tjänst viket jag är glad över för jag trivs verkligen med jobbet och med jobbarkompisarna.


Vi har en stegräknartävling på jobbet som vi började med i onsdags och ska hålla på med till 27 november. 1:a pris blir en Citycheck (användbar i många butiker här i Östersund) så nu är det bara till att komma ihåg att sätta på sig stegräknaren och gå. Jag använder den när jag är hemma, åker till affären, går med hunden och på jobbet.


Nu ska jag strax råsteka lite potatis med vitlök och så ska jag fräsa på ett par kotletter också.


Puss o Kram

Av Kicki - 6 september 2013 15:25

Det blev ett inlägg till idag!


Jag har idag varit in en sväng på jobbet och fixat in ansökan om semester i oktober, jag har ju inte haft någon semester alls i sommar utan jobbat hela tiden. KG ska iväg på hemvärnsövning då så jag tänkte ta semester och ta hand om mig själv lite samt att jag behöver vara hemma hos hunden, vill ju inte lämna honom ensam i lägenheten hela dagarna när jag jobbar.


I alla fall så pratade jag lite med chefen och hon sa att det skulle inte vara några problem med semester för min del   toppenbra! Nästa braiga sak var att hon sa att de hade pratat ihop sig på jobbet hon och samordnarna och när mitt vikariat går ut sista november så undrade hon om jag var intresserad av en tillsvidare tjänst :D Jippie :D

Självklart blev mitt svar JA!!! Äntligen en fast tjänst och genast känns det som om tillvaron blir lite bättre. Så från den 1 december är jag alltså fast anställd på Odensalas Hemtjänst och i Attendo :) Nu känns det som om jag skulle kunna dansa iväg som gumman här nedanför. Tjoflöjt på er finingar. Puss o Kram


 

Av Kicki - 6 september 2013 11:01

Har inte bloggat på några dagar för jag har jobbat och ärligt talat är jag så trött när jag kommer hem att jag ofta somnar en sväng i soffan och sen glömmer jag bort att blogga   ska försöka bättra mig på den fronten.


Häromdagen kom äntligen kallelsen till min årliga mammografi. 24 september är det dags, kommer känna mig lite orolig fram till dess, det är lika varje år, många tankar som snurrar runt, nattens drömmar handlar ju inte helt otippat om mammografi och bröstcancer. Men naturligtvis kommer det att gå toppenbra även i år och jag kan gå ifrån mammografiavdelningen med ett OK i fickan   .


Nästa vecka ska de byta diskbänksvattenlås hos oss, bra det för jag tycker att det rinner undan dåligt och ändå har jag gjort rent så det är väl kanske dags att alla i hela huset får nya vattenlås. De kommer under tisdag eller onsdag och fixar detta, får väl se till att katterna är i sovrummet då att de kan jobba i fred. Spader tar jag med mig ut på långpromenad annars ska väl han vara med och "jobba" läs "störa"   


Kaninburen ska få sig en rengöring idag, då blir nog Frissa glad. Sen blir det iväg till affären för katterna behöver kattknorpisar att tugga på och så ska jag ha hem en ny påse med spån till kaninburen, vill alltid ha en hemma i reserv.


Har ledigt nu till på måndag 15.30 och tiden kommer spenderas till storstädning av lägenheten. Hinner ju inte mer än att hålla undan värsta skiten då man jobbar så nu blir det grovrengöring och fönsterputs också.


Ha en fin fredag goa vänner


Puss o Kram

Av Kicki - 3 september 2013 19:21
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation


Kvinna i sina bästa år som skriver om sin vardag :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards