kickisvardag

Direktlänk till inlägg 1 december 2013

1:a Advent

Av Kicki - 1 december 2013 09:25

  


Idag är det första december.

Det är första advent.


Jag hittade en påse saffran i mitt kryddskåp så en halv sats med saffransbröd kan jag ju göra eller så gör jag en sockerkaka med saffran i.


Ska städa kaninburen idag, då blir Frissa glad. Sen blir det väl en liten svängom med snabeldraken och golvmoppen.


Tydligen är det skyltsöndag också idag. Får se om jag tar mig ner på stan och kollar in lite julskyltning. Är ju ingen stor julmänniska men man kan ju gå omkring och kolla i alla fall.

Minns att vi som barn åkte till Gamla Stan på Julmarknad några gånger och det var faktiskt mysigt. Minns de kanderade äpplena man fick :) även om jag hellre hade ätit på en

stor polkagrisklubba ;)


Idag får nog en del människor ge sig ut och   för det föll ner lite mer av den vita varan under natten. Tror nog att den kommit för att stanna nu. Blir lite läskigare att cykla nu på jobbet men vi har ju vinterdäck på och några har dubbdäck så det ska väl gå bra det också.


På torsdag är det dags att åka till Åre och Holiday Club för att där gå på Wallmans. Det ska bli riktigt roligt det. Sen jobbar jag hela helgen som kommer. Får se om jag försöker ta några extra jobbpass i december, kan ju bli bra till januarilönen så man kan skämma bort lillvovsingen lite grann när han kommit hem till oss.


Snart är det ju också dags för gubben att bli farfar. I slutet av januari är det beräknat och i samma veva blir han pensionär på heltid. Jag har fixat med blanketter hit och dit åt honom inför pensionen. Han kommer få från flera olika ställen eftersom han jobbat både inom kommun och som egenföretagare och så har han lite pensionssparande så det ska nog fungera ganska bra för oss i alla fall.


I mars kommer nästa bebis då min dotter Carolina får sitt andra barn och jag når halvvägs i åldersskalan. Ska tydligen fylla 50 enligt körkortet :P känns inte direkt som om jag är så gammal men men, ett körkort ljuger väl inte.


Ha en fin första advent mina vänner


PUSS OCH KRAM

 
 
Ulla på Hean

Ulla på Hean

2 december 2013 07:32

Mycket händer ser jag :)och trevliga saker är det ju, barnbarn, pension, utflykt och födelsedag..... och Januari blir väl också fin, med den nya lilla familjemedlemmen. Jag är säker på att Körkorten ljuger, på mitt står det att jag fyller 65, vid Jul.... det stämmer då inte :):) Igår höll vi på att blåsa bort, och jag såg det var lika i Östersund. Jag skulle se skidskytte, men det blev inställt efter halva tävlingen, både aktiva och gevär höll ju på att blåsa bort.
Morgonkram/Nospuss

http://www.hean.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 31 december 2013 09:07

   Sista dagen på detta år. I tidigare inlägg har jag summerat året som till stor del har varit ett bra år. 2014 kommer att bli bra det också.   Nu är det bara 13 dagar kvar tills jag ska åka ner till Halmstad och hämta hem Boss.     Kl...

Av Kicki - 28 december 2013 09:02

   Nu är det bara några dagar kvar på år 2013, ett år som innehållit både sjukdom, glädje och sorg. Jag ska försöka mig på att göra en sammanfattning av året.   Januari Är på Röda Korsets butik Kupan och står mest i kassan där, vilket jag tyc...

Av Kicki - 25 december 2013 13:09

      God fortsättning på julen kära vänner. Gårdagens jobbkväll blev en lugn och trevlig kväll och vi fick gå runt och glädja våra gamla i tomteluvor, sjöng lite falsksång och bjöd på glögg o pepparkakor          Jag och mina fina koll...

Av Kicki - 24 december 2013 10:10

  Så har du julafton kommit även detta år. Var in på vår ICA butik igår och trodde alla var som tokiga. Varför måste folk spara sig in i det sista innan de handlar hem allt de behöver till jul? Griniga tanter och gapiga ungar, jisses man blir ju...

Av Kicki - 21 december 2013 08:52

   Idag är det lördag och tre dagar kvar till julafton. Kan ju inte säga att det finns någon direkt julstämning, vädret påminner inte direkt om jul. Har inte gjort så mycket jul hemma heller. Julgardiner i köket och en amaryllis köpte jag för en ti...

Presentation


Kvinna i sina bästa år som skriver om sin vardag :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards