kickisvardag

Direktlänk till inlägg 15 december 2013

Bakbacillen slog till

Av Kicki - 15 december 2013 19:23

  

Idag slog bakbacillen till ordentligt här hemma. Jag började med att baka två sockerkakor och så tänkte jag att jag skulle göra en sats med lussebullar också sen gick det av bara farten och jag gjorde två plåtar med mandelkubb och så blev det en plåt med kanelbullar   


Hälften av dagens bakverk frös jag in för jag vill gärna ha kaffebröd lite längre än en vecka :)

Med den nya matberedaren jag fick av maken häromdagen så gick det ju så himla fort att sätta degar och vispa smetar ;)


När jag var klar med alla bakverk så var jag hungrig, jag värmde två pizzor vi hade i frysen för efter allt bakande orkade jag inte laga någon mat.


Nu är jag rätt trött i fötterna och har slängt upp dom i soffan för att vila mig. I morgon börjar jag jobba 15.30 och jag ska ha en tjej med mig på introduktion. Hon jobbar som timvikarie på det andra området och ska få lära sig vårat område också.


Ha en fin kväll kära vänner


           

 
 
marmor

marmor

16 december 2013 12:44

Men nu har du så du klara dig över julen!
Roligt med storbak. Bara tråkigt att man blir så trött i fötterna av allt stående.
Ha en fin dag!
Kramis<3<3<3

http://marmor.zoomin.se

 
Ulla på Hean

Ulla på Hean

18 december 2013 06:34

Oj.... :) Nu törs jag då inte visa Pensionären din blogg, för då blir det nog en bakmaskin i julklapp, istället för dom vanliga örhängena :)Men jag förstår om du är nöjd med presenten, och det är väl inte så dumt att något på lut i frysen.
Morgonkram/Nospuss

http://www.hean.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 31 december 2013 09:07

   Sista dagen på detta år. I tidigare inlägg har jag summerat året som till stor del har varit ett bra år. 2014 kommer att bli bra det också.   Nu är det bara 13 dagar kvar tills jag ska åka ner till Halmstad och hämta hem Boss.     Kl...

Av Kicki - 28 december 2013 09:02

   Nu är det bara några dagar kvar på år 2013, ett år som innehållit både sjukdom, glädje och sorg. Jag ska försöka mig på att göra en sammanfattning av året.   Januari Är på Röda Korsets butik Kupan och står mest i kassan där, vilket jag tyc...

Av Kicki - 25 december 2013 13:09

      God fortsättning på julen kära vänner. Gårdagens jobbkväll blev en lugn och trevlig kväll och vi fick gå runt och glädja våra gamla i tomteluvor, sjöng lite falsksång och bjöd på glögg o pepparkakor          Jag och mina fina koll...

Av Kicki - 24 december 2013 10:10

  Så har du julafton kommit även detta år. Var in på vår ICA butik igår och trodde alla var som tokiga. Varför måste folk spara sig in i det sista innan de handlar hem allt de behöver till jul? Griniga tanter och gapiga ungar, jisses man blir ju...

Av Kicki - 21 december 2013 08:52

   Idag är det lördag och tre dagar kvar till julafton. Kan ju inte säga att det finns någon direkt julstämning, vädret påminner inte direkt om jul. Har inte gjort så mycket jul hemma heller. Julgardiner i köket och en amaryllis köpte jag för en ti...

Presentation


Kvinna i sina bästa år som skriver om sin vardag :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards