kickisvardag

Direktlänk till inlägg 24 december 2013

Julafton

Av Kicki - 24 december 2013 10:10


Så har du julafton kommit även detta år. Var in på vår ICA butik igår och trodde alla var som tokiga. Varför måste folk spara sig in i det sista innan de handlar hem allt de behöver till jul? Griniga tanter och gapiga ungar, jisses man blir ju snurrig i skallen. Vi kom i alla fall igenom kassan fort eftersom jag använder handscannern och dit var det inte någon kö alls   

   Just nu sitter jag med en kopp kaffe och lite glögg (alkoholfri förstås). Min jansson står i ugnen och gottar till sig (hoppas jag) min maskin jag använder för att strimpla potatisen har nämligen sagt upp sig så jag fick skära tunna skivor i stället med kniven, lite jobbigare men jag hoppas resultatet blir bra i alla fall.


Öppnade julklappen vi fick av min svägerska och den innehöll en brandsläckare, en bra julklapp tycker jag. Den får stå i sovrummet då vi redan har en i vardagsrummet. Nu kan man verkligen känna sig trygg om det skulle börja brinna.


Fick rapport igår att Boss nu väger 1,6 kg och han är 17 cm hög. Han älskar fiskbullar i buljong så jag måste nog köpa hem några burkar till dess att han kommer hem.


 


Jag börjar jobba 15.30 i dag men det blir en lugn kväll, många är hemma hos sina barn och firar jul. Det gör att vi kan ge en liten extra guldkant till de gamla som är hemma och inte har någon att fira jul med så det känns ju bra. Vet också att jag ska ha bilturen i kväll eftersom jag måste över till det andra området och ge insulin och rika.


När jag kommer hem så kommer jag nog att ta mig en skinksmörgås. Griljerade min skinka igår och provsmakade vörtlimpa med skinka igår med lite julmust och det smakade bra. Nu ska jag snart ta och fixa lite mat åt oss innan det är dags att fara till jobbet. Avslutar med att önska er alla en riktigt GOD JUL!!


    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 31 december 2013 09:07

   Sista dagen på detta år. I tidigare inlägg har jag summerat året som till stor del har varit ett bra år. 2014 kommer att bli bra det också.   Nu är det bara 13 dagar kvar tills jag ska åka ner till Halmstad och hämta hem Boss.     Kl...

Av Kicki - 28 december 2013 09:02

   Nu är det bara några dagar kvar på år 2013, ett år som innehållit både sjukdom, glädje och sorg. Jag ska försöka mig på att göra en sammanfattning av året.   Januari Är på Röda Korsets butik Kupan och står mest i kassan där, vilket jag tyc...

Av Kicki - 25 december 2013 13:09

      God fortsättning på julen kära vänner. Gårdagens jobbkväll blev en lugn och trevlig kväll och vi fick gå runt och glädja våra gamla i tomteluvor, sjöng lite falsksång och bjöd på glögg o pepparkakor          Jag och mina fina koll...

Av Kicki - 21 december 2013 08:52

   Idag är det lördag och tre dagar kvar till julafton. Kan ju inte säga att det finns någon direkt julstämning, vädret påminner inte direkt om jul. Har inte gjort så mycket jul hemma heller. Julgardiner i köket och en amaryllis köpte jag för en ti...

Av Kicki - 19 december 2013 13:13


     Idag har jag bokat flyget ner till Halmstad i januari för att hämta hem vår hund Boss. Jag kommer att flyga ner måndagen den 13 januari på förmiddagen och sen åter till Östersund på eftermiddagen med lillkillen :)   Har pratat med hans...

Presentation


Kvinna i sina bästa år som skriver om sin vardag :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards