kickisvardag

Alla inlägg under oktober 2013

Av Kicki - 11 oktober 2013 10:04

Whoopsie-Daise, jag hade nästan glömt bort att uppdatera bloggen   

Men som en del av er som läser den redan vet så har det varit lite turbulent här sista tiden.


Förra fredagen var vi tvungna att ta ner vår hund. Jag tänker inte skriva om anledningen här men de jag vill ska veta har jag berättat för, tror inte jag glömt någon (hoppas jag). Nog om det


Jag har startat med en ny hobby. Det är Amigurumi. Små virkade djur och det är hur kul som helst.

Än så länge har jag gjort en orm, en krokodil, en giraff, en elefant, en apa, en kanin och en katt. Jag håller på med ett lejon nu och har virkat de olika delarna, nu ska jag bara sy ihop den och fixa lejonmanen samt brodera dit ögon osv.


En av tjejerna på jobbet har blivit så förtjust i dom att hon vill att jag ska virka några till hennes kommande bebis, vilket jag absolut kommer att göra, kul att någon gillar mina alster. Jag ska även virka en groda till en annan väninna och så min bardomsvän Agge ska få en häst precis som min syster Yvonne.


 

       


De är väl kanske inte allra bästa resultatet på mina figurer men med tiden så blir dom bättre och bättre. Roligt är det i alla fall.


Den här helgen är det jobb som gäller. Börjar 15.30 idag och i morgon är det en sån där delad tur 7-12 samt 16.30-21.30, söndag kvällsjobb 15.30-21.30 och måndag 7-16 sen är jag ledig på tisdag. Snart har jag semester. Den 24-28 oktober ska jag ha det, ska bli skönt att vara lite ledig och rå sig själv. Gubben ska ju på Hemvärnsövning den helgen. Vi får väl se vad som händer då, kanske får jag besök och så kan jag ju själv hälsa på folk jag inte träffat på ett tag.


Ha det nu bra alla mina vänner.


PUSS

Presentation


Kvinna i sina bästa år som skriver om sin vardag :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards