kickisvardag

Alla inlägg den 15 december 2013

Av Kicki - 15 december 2013 19:23

  

Idag slog bakbacillen till ordentligt här hemma. Jag började med att baka två sockerkakor och så tänkte jag att jag skulle göra en sats med lussebullar också sen gick det av bara farten och jag gjorde två plåtar med mandelkubb och så blev det en plåt med kanelbullar   


Hälften av dagens bakverk frös jag in för jag vill gärna ha kaffebröd lite längre än en vecka :)

Med den nya matberedaren jag fick av maken häromdagen så gick det ju så himla fort att sätta degar och vispa smetar ;)


När jag var klar med alla bakverk så var jag hungrig, jag värmde två pizzor vi hade i frysen för efter allt bakande orkade jag inte laga någon mat.


Nu är jag rätt trött i fötterna och har slängt upp dom i soffan för att vila mig. I morgon börjar jag jobba 15.30 och jag ska ha en tjej med mig på introduktion. Hon jobbar som timvikarie på det andra området och ska få lära sig vårat område också.


Ha en fin kväll kära vänner


           

Av Kicki - 15 december 2013 11:08

  

God Förmiddag! Idag är det så 3:e Advent, tycker tiden går fort, snart är det julafton. Jag är ledig på själva julafton sen jobbar jag juldagen och annandagen. Men det gör mig ingenting, det blir ju lite extra pengar i lönekuvertet i januari :) Idag funderar jag på om jag ska ta och baka lite mer. Lussebullar blir det i så fall och kanske också vanliga kanelbullar. Blev ju så mycket roligare att baka nu med min nya fina maskin. Degen blev klar på några minuter och blev slät och fin.


 

Här är plåten från igår. Blev bara en då jag bara hade 1 pkt med saffran. Min son Kenneth kom på besök en sväng på eftermiddagen och fick provsmaka och jag fick godkänt   . Vi var och hälsade på hos svägerskan igår och fick med oss en julklapp hem och den har jag ställt i städskåpet så länge, öppnas på julafton. Gosade lite med hennes 10 veckor gamla kattungar också, så himla söta och fina.

Snöväder var det igår hos oss, kom säkert ner 5-6 cm och det varnas för 10 cm, vi får väl se. För min del tycker jag att det räcker med snö nu. Visserligen blir alla barn glada som kan vara ute och leka i snö och kasta snöbollar och göra snögubbar.

     

Pratade med mamsen i telefonen igår också. Där var det ok. Frågade henne när begravningen på min morbror skulle ske för jag ville ju skicka en blomma eller sätta in en peng till någon fond. Tyvärr blir det inte så eftersom min morbror hade återvänt till sin fru i Thailand och det var där han avled och han hade uttryckt önskemål till sina barn att om han skulle gå bort där så var det i Thailand han ville bli begravd.


Just nu är det skidskytte på TV men jag tror jag skippar det och drar igång med mitt bakande i stället.


Ha en fin dag mina vänner


Puss o Kram




Presentation


Kvinna i sina bästa år som skriver om sin vardag :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards