kickisvardag

Alla inlägg den 21 december 2013

Av Kicki - 21 december 2013 08:52

  

Idag är det lördag och tre dagar kvar till julafton. Kan ju inte säga att det finns någon direkt julstämning, vädret påminner inte direkt om jul. Har inte gjort så mycket jul hemma heller. Julgardiner i köket och en amaryllis köpte jag för en tid sedan som nu har slagit ut. Jag ska väl ta och griljera julskinkan och så ska jag väl ta och göra en Jansson för det är gott och det vill jag ha till julen. Julklappen är ju Boss det och honom hämtar jag ju hem den 13 januari.


 

Så här ser min fina Amaryllis ut   


 

Här är en annan blomma som jag har hemma i köket som också valt att slå ut i blom lagom till jul, tyvärr vet jag inte vad den heter   


 

Min orkidé med tre stänglar, denna är jag otroligt stolt över att ha lyckats få att blomma igen. Tyvärr har katten varit och käkat lite på bladen men den är vacker i alla fall.


Har fått lite nya foton på Boss också, och längtar blir större och större för varje dag. Tur att det är den 13 januari snart.


 

Här smyger sig Boss sin mormor för att busa lite   

 

En kattunnel från Biltema är en rolig leksak även för en liten vovve :)

 

Konsten att Chilla är något som Boss är bra på   

 

Finaste, ljuvligaste, vackraste Boss   


Idag ska jag jobba mellan 15.30-21.30, det blir pass nummer tre av åtta. Jobbigt med åtta dagar på raken? jomenvisst, men jag tänker på att det blir en hyfsat bra lön i januari så jag kan skämma bort lillvovven. Jag ska köpa en hundbädd till honom där han kan ligga och chilla :) Sen blir det väl lite leksaker och så ska ju försäkring betalas och sen blir det ju dags för vaccinering och så inköp av mat :) En härlig tid som vi går till mötes blir det.


I morgon är det fjärde advent och jag jobbar 7-14, kanske vi tar oss lite adventsfika tillsammans på jobbet då. Jobbar 7-14 även på måndag. Julafton är det kvällsjobb som gäller så maken o jag hinner äta lite julmat tillsammans innan det är dags att jobba. Kvällsjobb på juldagen för att avsluta denna maratonvecka med ett 7-16 pass. Sen är jag ledig 3 dagar. Jobbar måndagen den 30 och så nyårsafton.


Nu ska jag väl ta och göra lite nytta härhemma innan det är dags att fara till jobbet. Dammsugaren ska tas fram och golven torkas av.


Ha en fin lördag mina vänner.


    

Presentation


Kvinna i sina bästa år som skriver om sin vardag :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards