kickisvardag

Alla inlägg den 25 december 2013

Av Kicki - 25 december 2013 13:09

     

God fortsättning på julen kära vänner.

Gårdagens jobbkväll blev en lugn och trevlig kväll och vi fick gå runt och glädja våra gamla i tomteluvor, sjöng lite falsksång och bjöd på glögg o pepparkakor   


 


Jag och mina fina kollegor Elin till vänster och Rebecca till höger :)


 


En arbetande tomtemor som spred glädje under julaftonskvällen :)


Det var riktigt mysigt att jobba igår kväll, att få se de äldres ansikten spricka upp i leenden när vi kom hem till dem. Jag roade mig även med att ropa Hohoho när jag såg barn ute och sedan ropa God Jul och de svarade god jul tillbaka.


En liten flicka som kom gåendes med sin familj pekade på mig och sa "titta mamma, jultomtens fru är också ute och jobbar"   


Det blir nog ganska lugnt i kväll också då flera av våra vårdtagare kommer att vara borta under hela julhelgen. Skönt att det är lite lugnt ibland. Nu har jag bara 2 arbetspass kvar innan jag är ledig i 3 dagar och de dagarna är välkomna.


Halkan har slagit till i Jämtland. Det var snorhalt på vägarna igår kväll så det gällde att köra försiktigt. Hoppas de skickar ut grusbilarna så det inte är lika halt i kväll


Hade problem att sova en sväng i natt för mitt högra ben värkte något så infernaliskt. Under den vakna stunden så lät det precis som om någon kastade smågrus på fönstret, men det var regn, det fullkomligt vräkte ner.


Hoppas ni alla hade en fin julafton.


 


Presentation


Kvinna i sina bästa år som skriver om sin vardag :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards