kickisvardag

Alla inlägg den 14 december 2013

Av Kicki - 14 december 2013 09:10

  


Torsdagens möte med "Ivar den Förskräcklige" var ingen rolig dejt. Fasiken vad det blåste här hos oss.

Jag hade bilturen på jobbet och det var ju inte det roligaste, vissa ställen jag stannade på var det problem att öppna bildörren. Blåsten slog mot bilen och höll emot dörren. Ibland var det svårt att gå i blåsvinden. Grenar och trädtoppar knäcktes av i parti och minut men jag klarade mig helskinnad genom kvällen. Brevid vårat kontor ligger Bygg-Max och hos dom blåste det av en del av taket och lade sig tvärs över vägen.

Det sägs att den här stormen Ivar var värre än stormen Dagmar som var i mellandagarna för några år sedan. Nu är det i alla fall lugnt igen.


 

Idag ska jag ta och baka lite och förhoppningsvis kommer det finnas kvar en del när julen väl anländer. Jag slipper dock knåda degen för hand som gubben här ovan gör för igår fick jag en present av gubben min, en matberedare...


  Kolla in bara vilken fin maskin jag numera är ägare av. Kommer att kännas roligare att baka nu. Tänkte till och med testa att göra maräng, vilket jag aldrig gjort tidigare så det kan ju bli en rolig upplevelse. Cupcakes är ju goda så det ska jag också göra. Letar recept och inspiration på nätet, finns ju en hel del sidor med olika tips och tricks.

 

  Igår var det ju Lucia och Länets Lucia besökte Odensborg och lussade för våra vårdtagare. Odensborg är en samlingspunkt där det är olika aktiviteter nästan dagligen för de äldre. Gympa, promenader, kortspel, bingo och varje fredag underhållning med levande musik! Vi har en riktig eldsjälskvinna vid namn Monica som håller i det hela där. Hon blev nominerad till Guldstjärnan men tyvärr vann hon inte men hon var ändå nöjd och kände sig som en vinnare bara genom att ha blivit nominerad.


  Dagens gulligaste Luciatåg såg jag dock inne på våran Ica Odenhallen. De sjöng så fint och var så söta allihopa   


Igår kväll fick jag ett nytt urgulligt foto på Boss :)


 

Han är ju så himla söt och det ska bli så härligt att få hämta hem honom snart.


 


Har tänkt att börja ett nytt liv *ha ha ha* skämt och sido, att tappa några kilo vore inte helt fel. Visserligen rör jag på mig en hel del i jobbet och det blir mer när Boss väl kommer hem men kanske man skulle börja med typ simning eller så.....tål att funderas på....


Nää nu struntar jag i det här för stunden. Vi ska nog fara iväg och hälsa på svägerskan i dag. Mötte henne igår på Djurmagazinet när vi var in och kollade på hundbur att ha i bilen och så köpte jag en almenacka för 2014 med massa fina foton på Shetland Sheepdog.


Ha en fin dag mina vänner


Puss o Kram


Presentation


Kvinna i sina bästa år som skriver om sin vardag :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards