kickisvardag

Alla inlägg den 12 december 2013

Av Kicki - 12 december 2013 11:43

Hej och Hallå!

Jahaja, tydligen så ska vi här i Jämtland få manligt besök under kvällen. Fast jag vet ju inte om jag är så sugen på att träffa honom överhuvud taget.

 

Den där Ivar verkar nämligen vara en ganska otrevlig typ. Kommer greppa tag i saker och ting och förstöra. Huvva huvva. Kan ju säga att jag inte riktigt ser fram emot att vara ute och jobba i kväll om prognoserna om vindhastigheterna stämmer. Skulle kanske behöva en blyklump i skorna så man står stadigt på marken.


Tur att jag var med gänget till Åre och Wallmans förra veckan. Kan ju säga att jag inte hade velat sitta på en buss i kväll upp till Åre. Hoppas mina kollegor som ska dit i kväll kommer dit och hem helskinnade.


Igår fick jag mitt ID-kort som jag skall ha på mig när jag jobbar. Bra tycker jag att vi som är ute i hemtjänsten ska använda ID-kort, lättare för de vi går hem till att se att vi verkligen tillhör hemtjänstpersonalen. Visserligen har vi ju kläder där det står Attendo lite överallt men såna kläder kan ju någon ha kommit över. Ett ID-kort från Attendo är lite mer av bevis över att vi faktiskt tillhör hemtjänstpersonalen.


Tittade just ut genom fönstret och än så länge är det lugnt bland trädtopparna. Men det är väl kanske lugnet före Stormen.


Nu ska jag strax göra mig i ordning inför kvällens jobb. Broddarna ska med för det har ju varit töväder och det är halt på gångvägarna, sen blir det till att hålla i hatten.


Ha en bra torsdag mina vänner.


Puss o Kram


 


Presentation


Kvinna i sina bästa år som skriver om sin vardag :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards